آگهى تبلیغاتى شیپور

تکنیک استاپ موشن “Stop-Motion” یکی از پیچیده ترین و در عین حال جذاب ترین روش های ساخت موشن گرافیک و انیمیشن می باشد. «گیف استودیو» براى ساخت جدیدترین آگهى تبلیغاتى سایت «شیپور» از این روش استفاده کرده است تا دست به تجربه اى مشکل و دیدنى بزند.
علیرضا میرهادى در این باره مى گوید: «انتخاب این روش برای کار ما محتاطانه و با بررسی و مطالعه زیاد صورت گرفت.
ما ایده اولیه و داستان را ترسیم کردیم و سپس مدل هایی را با متریال کاغذ و مقوا طراحى کردیم. سپس دو نفر مسوول اجرا و ساخت مدل ها شدند که این مرحله حدود ۶٠ روز طول کشید و تقریبا ١٠٠ مدل کاغذى مختلف ساخته شد. نکته ای که در این آگهى وجود دارد این است که ما روند تبدیل یک ابجکت به ابجکت دیگر را مرحله به مرحله ساختیم و همین نکته، سختى کار را دو برابر کرد. فیلم برداری حدود یک هفته بدون توقف به طول انجامید. فکر مى کنم این آگهى که بصورت ١٢ فریم در ثانیه ضبط شده، یکى از پرکارترین استاپ موشن هایى باشد که تا به حال کار شده است. برای موسیقی این کار به تاریخ آهنگ های جاز “Jaaz” سر زدم و چند قطعه از سال های ۱۹۳۲ انتخاب کردم.

منبع : برسام