توقع کاربران از نسخه موبایل وب سایت ها (واکنش گرایی در طراحی وب سایت)

توقع کاربران از نسخه موبایل وب سایت ها (واکنش گرایی در طراحی وب سایت)

۱) ۹۶ درصد کاربران در هنگام مرور صفحات وب ، با وب سایت هایی مواجه شده اند که برای دستگاه های موبایل طراحی نشده اند.

۲) ۶۷ درصد کاربران علاقه مند به خرید محصول یا خدمت از نسخه موبایل وب سایت ها هستند.

۳) ۷۴ درصد کاربران اعلام کرده اند که در آینده تمایل به بازگشت به وب سایت هایی که دارای نسخه موبایل هستند دارند.

۴) ۷۹ درصد کاربران در صورتی که مطالبی را که به دنبال آن هستند در نسخه موبایل یک وب سایت نیابند به وب سایت دیگری برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود مراجعه می کنند.

۵) ۵۲ درصد کاربران اظهار کرده اند که تجربه بد استفاده از موبایل برای مرور یک وب سایت باعث شده است که با شرکت مورد نظر تمایل به مشارکت کمتری داشته باشند.

۶) در صورتی که کاربران به شرکتی علاقه مند باشند ، ۵۰ درصد آن ها از خدمات شرکت در صورت نداشتن نسخه موبایل برای وب سایت استفاده نمی کنند.

۷) ۴۸ درصد کاربران در هنگام استفاده از وب سایت هایی که برای موبایل ها بهینه سازی نشده اند احساس آزرده خاطری کرده اند این در حالی است که ۳۶ درصد کاربران احساس کرده اند که در هنگام استفاده از این گونه وب سایت ها وقت خود را هدر داده اند.

۸) ۴۸ درصد کاربران معتقدند آن دسته از کسب و کارهایی که دارای نسخه موبایل برای وب سایت خود نیستند به کسب و کار خود اهمیتی نمی دهند.

 

شرایط ایده آل مرور صفحات وب توسط کاربران تلفن های هوشمند:

امروزه استفاده از تبلت ها و تلفن های هوشمند برای مرور صفحات وب نسبت به گذشته افزایش بسیاری یافته است و ایجاد یک نسخه موبایل برای وب سایت ها برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت گوگل در این خصوص اقدام به انجام نظرسنجی کرده است که آمار و اطلاعات جالبی در این خصوص ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی توقعات و نیازهای کاربران از نسخه موبایل وب سایت ها پرداخته می شود.

۹) ۷۶ درصد کاربران اظهار کرده اند که تمایل به مطلع شدن از ساعات کاری و مکان ها از طریق نسخه موبایل وب سایت ها دارند.

۱۰) ۶۱ درصد کاربران تمایل به قرارگیری دکمه یا لینکی برای برقراری تماس با شرکت و ۵۴ درصد تمایل به ارسال ایمیل به شرکت از طریق نسخه موبایل وب سایت ها دارند.

۱۱) ۵۳ درصد کاربران ، تمایل به دانلود اپلیکیشن موبایل در نسخه موبایل وب سایت ها دارند.

۱۲) ۴۸ درصد کاربران تمایل دارند که لینک های شبکه های اجتماعی در نسخه موبایل وب سایت ها قرار گیرند.

۱۳) ۴۱ درصد کاربران تمایل به مشاهده ویدئو در نسخه موبایل وب سایت ها دارند.

۱۴) ۷۸ درصد کاربران تمایل به یافتن اطلاعات مورد نیاز خود در یک یا دو کلیک پس از مشاهده نسخه موبایل وب سایت ها دارند و همین میزان درصد از کاربران تمایل دارند که امکان جستجو در نسخه موبایل وب سایت را به سادگی بیابند و بتوانند از آن استفاده نمایند.

۱۵) ۷۶ درصد کاربران اعلام کرده اند که تمایل دارند که نسخه موبایل وب سایت را در صفحه نمایش کوچک تلفن هوشمند خود بهتر مشاهده نمایند و ۶۴ درصد کاربران فقط تمایل به اسکرول صفحه نمایش به سمت بالا و پایین دارند و نه به سمت چپ و راست.

۱۶) ۷۴ درصد کاربران می خواهند که نسخه موبایل وب سایت ها دارای لینکی به نسخه اصلی وب سایت ها باشند.

۱۷) ۷۳ درصد کاربران تمایل دارند که نسخه موبایل وب سایت ها دارای قابلیتی باشند که بتوانند اطلاعات را برای استفاده در زمان آینده ذخیره نمایند.

۱۸) ۷۳ درصد کاربران بیان نموده اند که تمایل دارند نسخه موبایل وب سایت ها دارای فرم های طولانی با تعداد فیلدهای زیاد نباشند.

 

منبع : پرسیما