نقش طراح گرافیک وب و طراح رابط کاربری/تجربی در بازاریابی اینترنتی

نقش طراح گرافیک وب و طراح رابط کاربری/تجربی در بازاریابی اینترنتی

در سال های دور هر سازمان یا شرکتی که به فکر راه اندازی وب سایت برای مجموعه خود بود با ذهنیت ساده ای که از طراحی وب سایت داشت به سراغ یک شرکت طراحی سایت میرفت و پس از ارایه اطلاعات به آنها، صاحب یک وب سایت دولتی یا شرکتی میشد. با پیشرفت تکنولوژی، علم طراحی وب سایت و مقوله های مرتبط با آن گسترش پیدا کرد و سازمان ها و شرکتها، دیگر به یک سفارش ساده وب سایت بسنده نمی کنند بلکه جدا از سفارش طراحی سایت ، به موضوعات مهم دیگری از جمله بهینه بودن وب سایت در موتورهای جستجو که به اصطلاح، سئو گفته میشود یا طراحی گرافیک منحصر به فرد همراه با طراحی رابط کاربری و تجربی قابل قبول که در تمام پلتفرم های موبایلی و تبلتی واکنش گرا (ریسپانسیو) باشند توجه می کنند. در واقع اینگونه می توان گفت که رقابت امروز اغلب بر سر وب سایتی با خدمات متمایز همراه با ارائه مطلوب و کاربرپسند است.

 

 

فارغ از برنامه نویسی تخصصی و محتوای حساب شده ای که باید در وب سایت ها وجود داشته باشد، عامل مهمی که امروزه اکثر افراد آن را عامل موفقیت وب سایتشان می دانند ۳ عامل طراحی گرافیک وب ، طراحی رابط کاربری (UI)و طراحی رابط تجربی (UX) است. این ۳ عامل به خصوص در مورد وب سایت هایی که با کاربران متعدد و فروش مستقیم سر و کار دارند اهمیت پیدا می کند. آزمون این کار ساده است. سری به وب سایت دیجی کالا بزنید و آن را با سایر وب سایت های فروش کالاهای اینترنتی مقایسه کنید یا سری به وب سایت اقامت ۲۴ (از نمونه کارهای طراحی شده توسط گروه افرو) بزنید و آن را با سایر وب سایت های رزرو اینترنتی هتل مقایسه کنید. در همه این وب سایت ها کالا یا خدمات به فروش می رسد اما چیزی که آنها را از دیگر رقبا متمایز می کند نحوه ارایه آن کالا یا خدمت همراه با کمپین های موفق تبلیغاتی، ساختار گرافیکی و کاربرپسند بودن وب سایت و واکنش گرایی آن ها در نسخه های مختلف پلتفرم ها می باشد.
زمانی که کاربران به سایتی وارد شوند که همه چیز به زیبایی و معقول در کنار هم چیده شده اند ، زمانی که رنگ ها متناسب در نظر گرفته شده و احساس راحتی بیشتری به کاربر منتقل می شود و دچار سردرگمی نمی شود، همه و همه دست به دست هم می دهد تا کاربر به سمت یک کالا یا خدمت جذب شده و با اطمینان بیشتر اقدام به خرید اینترنتی کند. بنابراین بازاریابی اینترنتی زمانی که با حمایت و تجربه یک تیم گرافیکی و ایده پردازی همراه شود بازخوردی که از فضای مجازی و اینترنتی می گیرد به مراتب قوی تر و رضایت بخش تر خواهد بود.